بدنسازی و فیتنس

پوریا رستمی

بدنسازی و فیتنس

پوریا رستمی

تاریخچه بدنسازی

تاریخچه بدنسازی بسیار جالب است . پیشینه این ورزش به قرن یازدهم در  هند بر می گردد جائی که پهلوانان دمبلهای ساخته شده از سنگ را بلند می کردند که البته  با تجهیزات مدرن امروزی مشابهت زیادی داشتند و در حقیقت باشگاههای هند به همان دوره زمانی بر می گردد  . بدنسازی در آن زمان در یونان باستان هم  انجام می شد و بعدها به  امپراطوری رم  کشیده شد .

بادی بیلدینگ در اواسط قرن نوزدهم در آمریکای شمالی محبوبیت پیدا کرد . در اولین المپیک مدرن سال 1986 دو رشته مرتبط با وزنه برداری وجود داشت . آمریکائی ها اولین بار بدنسازان را در هیئت مردان قوی هیکلی که در سیرکها و کارناولها نمایش می دادند دیدند. اولین مردی که تکنیکهای بسیاری از این ورزش را ابداع کرد یک آلمانی بودبه نام اوژن  ساندو 

ساندو شروع به تمرینات قدرتی و انجام فیگورهای نمایش بدن کرد مشابه چیزی که امروزه بدنسازان انجام می دهند . در 1988 به انگلستان رفت و اولین استودیو فرهنگی ورزشی خود را  در لندن افتتاح نمود . ساندو شم تجاری خوبی داشت و شروع به فروش  ادوات تمرین و دستگاههای بدنسازی کرد  و همچنین مجله خود را راه انداخت و تا 20  استودیو زنجیره ای در کل انگلستان راه انداخت .

اولین مسابقه پرورش اندام در 14 سپتامبر 1901 و تحت عنوان رقابت بزرگ  توسط ساندو  برنامه ریزی و برگزار شد بدنسازان در سالن رویال البرت  روی صحنه رفتند و کل بلیطها پیش فروش شد . صدها تماشاگر مشتاق ترافیک سنگینی را به وجود آورده بودند  و سر آرتور کونان یکی از سه داور بود .

مشابه کار ساندو را در آمریکای شمالی برنارد مک فادن انجام می داد . اما بسیار جوان وکم سن وسال بود  . در سن 25 سالگی تجهیزات بدنسازی می فروخت . او جزو  اولین  کسانی بود که برای قانونی کردن فیتنس زنان تلاش می کرد . در 1900 شروع به انتشار مجله ای با عنوان " توسعه فیزیک بدنی  زنان " کرد که خیلی زود به  " زیبائی و سلامتی " تغییر نام یافت . در زمانی که خیلی از متخصصین بسیاری از تمرینات را برای خانمها مضر می دانستند مک فادن تمرینات موثر قدرتی  

برای همه جنسیتها و تمامی سنین ارائه داد . 

پوریا رستمی

نظرات 1 + ارسال نظر
محسن دوشنبه 9 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 20:51 http://maghalaterooz.blogsky.com

سلام دوست عزیز!
مدتی پیش در سایت های خارجی به دنبال راهی جدید برای افزایش بازدید وبلاگ و افزایش رتبه ی گوگل بودم که در یک سایت که رتبه ی بسیار خوبی داشت خواندم که علاوه بر نوشتن مطالب مناسب و تبادل لینک راه موثر دیگری برای افزایش بازدید نیز وجود دارد و آن ارسال مقالات به منابع مقاله است. با کمی فکر راهی پیدا کردم و آن ایجاد یک وبلاگ برای این کار بود اما با یک نوآوری! ما امکانی را فراهم کرده ایم که شما خلاصه یا چند سطر از مطلب اینترنتی را در هر زمینه ای همراه لینک مطلب برای ما ارسال کنید تا ما آن را در یک پست وبلاگ قرار دهیم و علاوه بر افزایش رتبه ی موتورهای جست و جو بازدید وبلاگ ها را نیز افزایش دهیم! وبلاگ ما تازه شروع به کار کرده است شاید ساختار ان برای شما ساده به نظر به رسد اما به زودی به یک وبلاگ پربازدید تبدیل خواهد شد!
امکان ثبت لینک نیز وجود دارد!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد